کد مطلب:276804 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:235

مقدمه چاپ دوم
بسم الله الرحمن الرحیم

ستایش از آن خداوندی است كه كارساز است و بنده نواز، و پروردگار عالمیان، و مالك روز جزا.

و درود بیكران بر اشرف كائنات پیامبر رحمت حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و اهل بیت پاك و پاكیزه ی او علیهم السلام، كه پیشوایان امت و راهنمایان بشریت اند. و به ویژه بر امید مستضعفان، جان تابناك جهان، بنیانگذار حاكمیت قرآن، حضرت مهدی صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) كه رمز بقای هستی است، درود فراوان باد.

پیش از آنكه درباره ی كتاب حاضر سخنی بگویم بر خود لازم می بینم این نكته را خاطر نشان سازم كه شرایط خاصی دست به دست هم داد و خاطره ای از طفولیت- كه از اهل منبر می شنیدم كه پیش از ظهور مبارك حضرت مهدی علیه السلام سیدی از دودمان پاك رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از تبار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در ایران قیام خواهد كرد- مرا بر آن داشت تا درباره ی این موضوع به كاوش و تحقیق پرداخته، در این زمینه كتابی فراهم آورم كه این امر به تألیف كتاب «زمینه سازان انقلاب جهانی مهدی علیه السلام» منتهی گردید.

اكنون كه با منت و یاری خداوند متعال چاپ اول كتاب به اتمام رسیده و نسخه های آن نایاب گردیده و برای بار دوم آماده چاپ و انتشار می گردد با شكرگزاری به درگاه ایزد منان، چاپ جدید كتاب را به همه ی تشنگان دانش، و شیفتگان فضیلت، و جویندگان راه حق و حقیقت، و همه ی منتظران مؤمن و كسانی كه امروز با تمام وجود به معنویات



[ صفحه 14]



روی می آورند، تقدیم می نمایم.

و یادآور می شوم كه در آستانه ی چاپ دوم، با تجدید نظر در كتاب، مواردی را كه نیاز به تبیین داشت، توضیح بیشتری دادم كه امیدوارم مورد پذیرش پژوهشگران و دین باوران، و منتظران باایمان قرار گرفته و به همان اندازه كه انتظار می رود مفید افتد.

و اینك سخنی چند درباره ی كتاب:

خواننده ی گرامی! پیش از مطالعه ی كتاب حاضر و مرور در آن لازم است نكات چندی را كه در اینجا می آوریم با دقت بخوانید و مطالب آنرا به ذهن بسپارید تا درباره ی مباحثی كه در آینده پیرامون نهضت اسلامی ایرانیان پیش از ظهور مبارك حضرت مهدی علیه السلام به رهبری ابر مردی از دودمان پاك رسول خدا صلی الله علیه و آله خواهیم داشت دچار تزلزل و تشویش خاطر نگردید.

1- كتاب حاضر كه پیرامون برخی از علائم ظهور، بویژه نهضت اسلامی ایرانیان نگارش یافته، حوادثی را كه طبق پیش بینی های أئمه ی معصومین علیهم السلام در طول سالهای قبل از ظهور، در ایران اسلامی به وقوع می پیوندد برای شما شرح می دهد.

2- این كتاب، از این جهت كه شامل روایات مربوط به «زمینه سازان» پیش از ظهور و نقش رهبری سیدی بزرگ و انقلابی از دودمان اهل بیت علیهم السلام در ایران است، اطلاعات كمیابی از ویژگیهای ملت مسلمان و انقلابی ایران را به دست می دهد، و خواننده پس از مطالعه می تواند اطمینان حاصل كند كه از چگونگی قیام دینی ایرانیان، و نحوه ی نهضت آن بزرگ سید انقلابی به وسیله ی روایات وارده و شواهد و قرائن موجود در متن كتاب، به حد كافی اطلاعات لازم را كسب نموده است.

3- از آنجا كه محور اصلی بحث در كتاب حاضر پیرامون قیام سیدی از نوادگان اهل بیت علیهم السلام از سرزمین مقدس ایران اسلامی بوده و در ذهن بسیاری از خوانندگان - حتی شخص مؤلف - چنین بوده است كه آن سید بزرگوار «سید حسنی» است، از اینرو با اینكه نگارنده ثابت كرده است كه مطابق برخی از اخبار و نظریات دانشمندان اسلامی سید نامبرده «سید حسنی» است با این حال، هرگز خروج سید حسنی را نیز انكار نكرده است. بلكه با تذكرات و یادآوریهای مكرر و نقل روایات متعدد و فراوان كه - از شیعه و سنی- در متن كتاب آورده، به اثبات رسانده است كه سه انقلابی ایرانی



[ صفحه 15]



قبل از ظهور در پهنه ی سیاست ایران ظاهر می شوند كه هر سه نفر آنها «سید» می باشند.

4- با توجه به اینكه طبق روایات وارده سه انقلابی ایرانی پیش از ظهور در ایران قیام خواهند نمود كه هر سه نفر آنها سید می باشند و در روایات نیز از ظهور به عناوین مختلفی چون، سید حسنی، سید حسینی و سید خراسانی سخن به میان آمده است و حمل همه ی آن روایات بر قیام یك نفر نیز بعید، می نماید، از اینرو ما پیوسته از نخستین فریادگر انقلابی كه ساقط كننده ی رژیم شاهنشاهی در ایران است به عنوان: سید حسینی، یاد خواهیم كرد تا از آن دو سید انقلابی دیگر باز شناخته شود، چه آنكه طبق بعضی از روایات- چنانكه در متن كتاب خواهد آمد- نخستین قیام كننده، دعوت حق را لبیك گفته و از این جهان رحلت می كند، و آن دو سید دیگر با هر اسم و عنوان كه خوانده شوند خواه به عنوان حسنی، و خواه به عنوان خراسانی- در حدود یك ماه بعد از ظهور، با حضرت مهدی علیه السلام بیعت می نمایند و در صف یاران آن حضرت قرار می گیرند.

5- خوانندگان گرامی باید توجه داشته باشند كه گاهی ممكن است یك موضوع یا مطلب برای بسیاری از محققان و مورخان و نویسندگان و پژوهشگران مبهم و نامشخص بوده و سابقه ی ذهنی آنها چیز دیگری باشد ولی بعدها گذشت زمان و وقوع حادثه ای آنرا برای همگان قابل فهم نموده و دیوار همه ی حدسیاتی كه در ذهن محققان و كاوشگران وجود داشته و قرنها با آن زندگی كرده و بدان خو گرفته اند و یا درباره ی آن به كاوش و تحقیق پرداخته اند، یكباره در هم فرو ریزد.

6- مطالب این كتاب تا حدی فشرده ولی جامع است، زیرا درباره ی هر یك از موضوعات مورد بحث به طریق استدلال وارد می شود و با استناد به روایات، و نقل گفتار دانشمندان، و ذكر برخی از جریانات تاریخی نتیجه ی روشنی به دست می دهد.

7 - بعضی مواقع كه حدیثی نیاز به توضیح داشته است گاهی عنان قلم نگارنده را به راهی برده، كه ناچار شده است جهت روشن تر شدن مطلب، همان حدیث را بصورت مفصل تر از منبع دیگر نقل كند، گرچه این كار به نظر بعضی خسته كننده و ملال آور است، ولی به نظر مؤلف این كار ضرورت داشته است. زیرا در أحادیث مفصل نكات دقیقی وجود دارد كه آن نكات در أحادیث مختصر، دیده نمی شود.

8- به همه ی خوانندگان محترم توصیه می كنیم: اگر فرصت خواندن تمام مطالب



[ صفحه 16]



كتاب را ندارند، لااقل مقدمه ی چاپ اول و دوم كتاب را مطالعه نمایند تا اگر در موقع خواندن كتاب، یا مطالعه ی قسمتهایی از فرازهای حساس آن، به موضوع مشكلی برخورد نمودند به آسانی بتوانند آنرا، حل كنند.

در خاتمه صمیمانه ترین سپاس های خود را به درگاه خدای تعالی عرضه می دارم و از ذات اقدس احدیتش خواهانم كه در ظهور مبارك پیشوا و مولایمان حضرت بقیة الله (ارواحنا له الفداء) تعجیل فرماید و بر ما منت گذارد، و بقیه عمرمان را تفضلا در روزگار مسعود دولت حقه به عهد مبارك آن حضرت قرار دهد.

به امید روزی كه آن بزرگ رهبر آسمانی، آخرین حجت خدا، موعود همه ی امتها و ملتها ظهور فرموده و جهانیان را در سایه ی حكومت واحد جهانی از عدالت و آزادی الهی خود سیراب فرماید.

انشاء الله

مؤلف



[ صفحه 17]